15 gen.

2014

S’està tramitant una nova llei que modificarà les titulacions nàutiques esportives espanyoles. Es parla d’una sèrie de canvis que ja coneixem i comentarem, però encara els hi falta el tràmit parlamentari i tot el què s’està parlant pot variar.

Per les reunions que hem tingut amb l’Associació d’Escoles Nàutiques de Catalunya, que són els nostres interlocutors amb l’Administració, sembla que els trets aniran per aquí:

1 . – Eslores: Sembla que en lloc dels 12 m actuals es podrà governar amb un PER vaixells de més eslora. Es parla de fins a 24 metres.

2 . – Milles de la costa: Hi haurà un PER (std), l’actual, que et permetrà navegar fins a 12 milles de la costa (o alguna cosa més), però si es fan unes pràctiques nocturnes en una escola homologada (com Escola Port Barcelona), aquest títol pER s’habilitarà per poder anar fins a les Illes. És a dir , amb la nova llei sembla que coexistiran 2 PER, un de normal (amb algunes atribucions més que les actuals) i un PER habilitat per anar a les Illes, per a aquells que decideixin fer aquestes pràctiques nocturnes.

Per tant recomanem treure’s la titulació el més aviat possible i després adaptar-la a la nova normativa, si interessa, realitzant les pràctiques addicionals per poder anar a les Illes.

Si finalment l’administració opta per què es realitzen aquestes pràctiques nocturnes per habilitar el PER per poder anar a les Illes, hi haurà allau de gent amb PER antics que voldran habilitar-lo. Per això recomanem treure’s la titulació PER com més aviat millor. Quan surti la llei, que només sigui qüestió de realitzar aquestes pràctiques. En fí, es tracta d’evitar haver de fer, si es pren la decisió tard, les pràctiques de motor i vela més les noves nocturnes, que pot portar molt de temps.

Escola Port Barcelona